- Z zakresu pedagogiki specjalnej i psychologii – przede wszystkim rozwoju człowieka od okresu prenatalnego do adolescencji, ponadto psychologii klinicznej dziecka, psychopatologii oraz podstaw anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka
- O potencjale i ograniczeniach rozwojowych dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności
- O uwarunkowaniach, metodach i różnych formach wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością w okresie dzieciństwa
Z zakresu nowych technologii, regulacji prawnych dotyczących osób
- niepełnosprawnych oraz alternatywnych metod komunikacji, które wspomagają komunikowanie się i funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością
|
- Wysoki poziom empatii i tolerancji wobec odmienności
- Otwartość na ludzi oraz nowe doświadczenia
- Szeroko pojęta kreatywność
- I musisz być po prostu FAJNY

|
- Ośrodki wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
- Inne placówki organizujące działania w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka:
– przedszkola
– szkoły podstawowe
– publiczne i niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne |
- Posługiwanie się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka oraz zaburzeń rozwoju o podłożu organicznym, psychicznym i społecznym
- Prowadzenia obserwacji i diagnozowania dzieci z niepełnosprawnością
- Organizacji procesu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności
- Samokształcenia w zakresie doskonalenia własnego warsztatu pracy
|