WIEDZA |
PREDYSPOZYCJE |
- Z zakresu pedagogiki specjalnej i psychologii – przede wszystkim rozwojowej i klinicznej, psychopatologii oraz podstaw anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka
- O potencjale i ograniczeniach rozwojowych osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- O uwarunkowaniach, metodach i różnych formach pracy pedagogiczno-terapeutycznej
- Z zakresu nowych technologii, regulacji prawnych dotyczących osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
|
- Wysoki poziom empatii i tolerancji wobec odmienności
- Otwartość na ludzi oraz nowe doświadczenia
- Szeroko pojęta kreatywność
- I musisz być po prostu FAJNY

|
TERAPIA PEDAGOGICZNA
I REWALIDACJA INDYWIDUALNA
|
RYNEK PRACY |
UMIEJĘTNOŚCI |
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
- Przedszkola i szkoły ogólnodostępne
- Przedszkola i szkoły integracyjne
- Placówki specjalne
|
- Posługiwanie się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka oraz zaburzeń rozwoju o podłożu organicznym, psychicznym i społecznym
- Prowadzenia obserwacji i diagnozowania osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Organizacji procesu terapii lub rewalidacji osób o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
- Dobierania i wykorzystywania materiałów, metod pracy i wszelkich środków w celu efektywnego realizowania działań rewalidacyjnych, terapeutycznych, a także opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych
- Samokształcenia w zakresie doskonalenia własnego warsztatu pracy
|