dr Dawid Wieczorek
Katedra Resocjalizacji i Penitencjarystyki
pok: 112
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3793-4088
publikacje:
https://tiny.pl/9nmstTytuł naukowy/dziedzina:
doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika (2017)
Wykaz zajęć:
Studia stacjonarne:
Pedagogika resocjalizacyjna, praca socjalna 1st., 15/30h
Poradnictwo w służbach społecznych, zarządzanie w służbach społ. 15/15h
Projekt socjalny, p. soc. 1st., 15h+15h
Pedagogika pracy, p. soc. 1st., 15h
Standaryzacja usług w pomocy i integracji społecznej, p. soc. 2st. 15h
Organizator usług socjalnych, p. soc. 2 st., 15/15h
Praktyka zawodowa, p. soc. 1st., 30h
Crime & Punishment. Developing a Modern Approach, Erasmus, 30h
Studia niestacjonarne:
Stres i wypalenie zawodowe w pomocy społecznej, p. soc. 2 st., 10/5h
Standaryzacja usług w pomocy i integracji społ., p. soc. 2 st., 5h
Organizator usług socjalnych, p. soc. 2 st., 10h
Projekt socjalny, p. soc. 2 st., 10+10h
Pedagogika resocjalizacyjna, p. soc. 1st., 10/5h
Poradnictwo w służbach społecznych, zarz. w służb. społ. 1 st., 10h
Dorobek naukowy:
Dotychczasowy dorobek naukowy obejmuje badania w obrębie pedagogiki, resocjalizacji oraz historii idei. Przedmiotem badań są kluczowe dla tych obszarów pojęcia i terminy, w szczególności przeobrażenia ich znaczeń, oddziaływanie społeczne, oraz dyskursy jakie tworzą i w jakich uczestniczą. Stanowi to punkt odniesienia do badania zjawisk społecznych związanych z patologiami społecznymi, marginalizacją i (samo)wykluczeniem społecznym, a także możliwościami w zakresie profilaktyki i szeroko rozumianej rehabilitacji psychospołecznej.
Lista publikacji: https://ledson.academia.edu/DawidWieczorek
Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:
Dorobek dydaktyczny obejmuje prowadzenie zajęć w szkolnictwie wyższym od 2017 roku. Tematy zajęć dotyczyły zagadnień pedagogicznych, w tym resocjalizacyjnych, związanych ze stresem i wypaleniem zawodowym, sektorem pomocowym, poradnictwem czy wykorzystaniem twórczości artystycznej w działalności pedagogicznej. Zajęcia prowadzone były również w języku angielskim. Promotor dwóch licencjatów i jednego magisterium. Opiekun II roku pracy socjalnej na UP. Współorganizator koła artystycznego na UP i szkół letnich historii idei. Uczestnik projektu NGO dotyczącego wypracowania skutecznych rozwiązań dla kształcenia powszechnego w Polsce.