dr Monika Węglarz-Masłowska
Katedra Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością
pok: 103
publikacje:
https://tiny.pl/94x6p
Posiadane stopnie i tytuły naukowe:
doktor nauk społecznych (od 2019 r.), pedagogika
Prowadzone zajęcia dydaktyczne
- Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej, I rok Edukacja i Rehabilitacja Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną (15h)-wykład, (30h )- ćwiczenia, studia stacjonarne, semestr letni
- Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej, I rok Edukacja i Rehabilitacja Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną (8h)-wykład, (16h )- ćwiczenia, studia niestacjonarne, semestr letni
- Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej, I rok Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (8h)-wykład, (8h )- ćwiczenia, studia niestacjonarne, semestr letni
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, , I rok Edukacja i Rehabilitacja Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną (30h ) ćwiczenia, studia stacjonarne, semestr letni
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, III Pedagogika Specjalna 5-letnie (30h) ćwiczenia, studia stacjonarne, semestr letni
- Metodyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, III Pedagogika Specjalna 5-letnie (15h) ćwiczenia, studia stacjonarne, semestr zimowy
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych wraz z diagnozą funkcjonalną, III pedagogika specjalna 5-letnie (15h), studia stacjonarne, semestr zimowy
Dorobek naukowy
W ostatnich 6 latach ukazało się 15 publikacji, w tym monografia autorska. Obrona rozprawy doktorskiej w 2019 roku pt. „ Rozwijanie wybranych zdolności poznawczych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym z wykorzystaniem gier planszowych”. Udział w organizacji konferencji „Nauka i Biznes-razem dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi” w 2017 i 2019 roku. Udział czynny w konferencjach międzynarodowych i krajowych, m.in.
Międzynarodowa Konferencja „Edukacja w dobie pandemii” z referatem „Sposoby radzenia sobie ze stresem pedagogów specjalnych w czasie pandemii”,2021
Konferencja „Kulturoterapia strategie, teksty i formy wykorzystywania kultury w leczeniu, profilaktyce i edukacji” z referatem ,2019
Konferencja „Teatr w edukacji i terapii – edukacja i terapia poprzez teatr. Sesja naukowa organizowana w rocznicę śmierci Tadeusza Kantora” z referatem, 2017
Publikacje:
Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni W: Specyfika funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście aktualnych badań psychologicznych i pedagogicznych red. Michał Gacek, Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021 s.55-70
Gry planszowe a wspomaganie rozwoju wybranych zdolności poznawczych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021
Pojęcie i rozwój zabawy w 1. roku życia W: Zabawa w ocenie rozwoju małego dziecka : Konteksty teoretyczne i praktyczne, 1. rok życia, red. Elżbieta Lubińska-Kościółek Tamara Cierpiałowska, Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021, s.29-43
Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym w zakresie komunikacji werbalnej, Szkoła Specjalna. – 2020, nr 4, s. 264-272
Umiejętności matematyczne uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym, Przegląd Pedagogiczny. – 2020, nr 1, s. 281-293
Samodzielność i nieśmiałość młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym w procesie działań teatroterapeutycznych, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura. – 2019, z. 11 (2), s. 139-151 (współautor: Grażyna Aondo-Akaa)
Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:
2014-2022 Kierownik Praktyk Pedagogicznych
2015-2019- współorganizator Teatru Inter Pares w Instytucie Pedagogiki Specjalnej
2021-współautorstwo narzędzia do diagnozy rozwoju zabawy dziecka do 1 r.ż (publikacja)