- Z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii – przede wszystkim rozwojowej i klinicznej, psychopatologii oraz podstaw anatomii i fizjologii układu nerwowego człowieka
- O potencjale i ograniczeniach rozwojowych osób niewidomych i słabo widzących
- O możliwościach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych
- Z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości, prawa i wspomagających komunikowanie się i funkcjonowanie osób z uszkodzonym wzrokiem alternatywnych metod komunikacji
|
- Otwartość na ludzi oraz nowe doświadczenia, umiejętność współpracy
- Wysoki poziom empatii i tolerancji wobec odmienności
- Szeroko pojęta kreatywność
- I musisz być po prostu FAJNY

|
- Szkoły specjalne dla dzieci niewidomych i słabo widzących – ośrodki szkolno – wychowawcze i rewalidacyjno – wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze
- Przedszkola specjalne dla dzieci niewidomych i słabo widzących
- Poradnie psychologiczno – pedagogiczne
- Internaty, świetlice terapeutyczne
- Szkoły i klasy integracyjne
- Ośrodki wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
|
- Dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych w procesie wychowawczo – dydaktycznym dzieci niewidomych i słabo widzących
- Organizacja procesu edukacji uczniów niewidomych i słabo widzących na I poziomie kształcenia
- Prowadzenia obserwacji i diagnozowania osób niewidomych i słabo widzących
- Programowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych
- Prowadzenia grupy
- Samokształcenia w zakresie doskonalenia warsztatu pracy pedagogiczno – terapeutycznej
|