dr Izabela Glac
Katedry Wspomagania Rozwoju Osób ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi
pok: 114
ORCID: 0000-0002-9280-7754
publikacje:
https://tiny.pl/94xljTytuł naukowy/dziedzina:
Magister
Kierunek i rok uzyskania:
Studia I stopnia- Pedagogika Specjalna, spec. Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, rok ukończenia: 2015
Studia II stopnia- Pedagogika Specjalna, spec. Terapia Pedagogiczna i Rewalidacja Indywidualna rok ukończenia: 2017
Studia jednolite magisterskie- Psychologia stosowana, rok ukończenia: 2018
Ukończone studia podyplomowe:
Socjoterapia dzieci i młodzieży, rok ukończenia 2017
Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem, Zespołem Aspergera i zaburzeniami pokrewnymi, rok ukończenia: 2018
Arteterapia i terapia zajęciowa, rok ukończenia: 2021
Pedagogika leczniczo- terapeutyczna dla pedagogów specjalnych, rok ukończenia: 2021
Wykaz zajęć:
Psychologia rehabilitacji – zajęcia audytoryjne
Wprowadzenie do psychologii klinicznej- zajęcia audytoryjne
Psychopatologia – zajęcia audytoryjne
Psychologia osób z zaburzeniami w rozwoju – zajęcia audytoryjne
Techniki pracy socjoterapeutycznej- zajęcia laboratoryjne
Edukacja włączająca- zajęcia praktyczne
Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – zajęcia praktyczne
Dorobek naukowy:
Publikacje obejmują zagadnienia dotyczące wspomagania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. W szczególnym kręgu zainteresowania znajdują się potrzeby oraz wsparcie dzieci przewlekle chorych oraz ich rodzin.
Wybrane publikacje:
Izabela Glac
Tytuł: Opieka wytchnieniowa jako systemowa odpowiedź na potrzeby rodzin dzieci z niepełnosprawnościami
Źródło: Pedagogika Społeczna. – 2021, nr 1-2, s. 167-185
Punktacja MNiSW: 40.000
Izabela Glac
Tytuł: Wzorzec Osobowy Pedagoga Specjalnego w Edukacji i Terapii Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu- Studium Przypadku
Źródło: Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. – 2021, Vol. 16, nr 5, s. 123-135
Punktacja MNiSW: 70.000
Izabela Glac.
Tytuł: Wczesne wspomaganie szansą dla rozwoju dzieci z przewlekłymi chorobami somatycznymi
Źródło: W: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci : konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania, redakcja naukowa Katarzyna Plutecka, Anna Katarzyna Czyż
Adres wydawniczy: Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021
s. 235-259
Punktacja MNiSW: 20.000
Charakterystyka doświadczenia i dorobku dydaktycznego:
Opiekun roku studiów magisterskich niestacjonarnych w latach 2019-2021 oraz studiów magisterskich stacjonarnych w latach 2021-2023.
Współpraca z Małopolskim Hospicjum dla Dzieci oraz Centrum Opieki Wyręczającej dla przewlekle i nieuleczalnie chorych dzieci im. Hanny Chrzanowskiej w Krakowie.
Współpraca z Fundacją Szkoła bez Barier.
Współpraca z Centrum Badań Prawnych nad Dzieckiem i Rodziną (CBPDR) działającym przy Instytucie Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Współpraca z Stowarzyszeniem Adwokackim „Defensor Iuris” w ramach kampanii społecznej PEŁNOSPRAWNI W PRAWIE
Praca jako psycholog szkolny w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi.